29 juli 2015

Invigning av trädäcket

Nu är vi klara med trädäcket!
Åååhh, jag blev så nöjd med resultatet. Trädäcket känns så mycket större än
vad stenläggningen gjorde och samtidigt så mycket mer välkomnande.
Lite pynt och kanske något lite bord och sen är jag nöjd, ett tag i alla fall.

Vi var trötta imorse och sov ända till halv tio. Men vad gör det?
Vi har ingen tid att passa utan vi arbetar i vår takt och blir klara när vi är klara.
Vi var igång efter frukost och det blev lite "kaffepauser" idag
eftersom det kom lite regnskurar mellan varven och det är inget roligt att bli blöt.
Men skam den som ger sig! Halv sex idag så var resultatet klart!
Och till och med solen visade sig lite och sken på vårt nya trädäck.


Dagens andra begivenhet var dagens kval match till Champions Leauge.
Malmö FF skulle möta Salzburg på bortaplan och det ville vi inte missa för allt smör i Småland.
Lite god dricka och tilltugg till matchstart och middagen fick ätas i halvlek.


Jag provade på en av mina nya ciders, Somersby Unlimited.
Väldigt god och lättdrucken!

Nu är det lite kaffe på maten och lite planering inför morgondagen.
Kanske en tur till Flyinge plantskola och införskaffa lite nya växter till
krukorna som ska stå på trädäcket. Vi får se vad som händer.
Oavsett vilket så är jag nöjd med vårt "bygge"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina