24 juli 2015

Betonggjutning på Nymånen

Idag var det dax för vår betonggjutardag!
Jag har längtat efter denna dagen i något år nu.
Jag har ett gammalt symaskinsbord från Singer där träskivan har gått i sönder
och jag har längtat efter en skiva i betong och nu äntligen var det dax!

Vi var en nätt liten skara på fyra nyfikna betonggjutarkvinnor som träffades
hemma hos mig klockan 10 för att kicka igång dagen med att köra
och handla finbetong. Men innan vi påbörjade vårt projekt så tog vi varsin liten mummelman.
Skål på dig!

När vi hade bestämt oss för vad vi skulle skapa så körde vi iväg och skaffade betong och
sen var vi i full gång med att skapa våra betonglöv, symaskinsbord, ljuslyktor och
en massa annat fint som vi hade sett på olika inspirationssidor på internet.
En av de största inspirationskällorna är Pintrest!


Marie pausar lite mellan varven.


Jag är i full gång med att skapa mitt betongbord.
Jag är jättespänd på hur det kommer att bli.
En sak är säker att det kommer bli TUNGT och ligga stabilt på symaskinsunderredet.


Vi hade självservering på kaffe hela dagen.
Till lunch serverade jag en god tonfisksallad och gott bröd och goda ostar.
Nettan hade bakat en gudomligt god rabarberpaj med en marscaponekräm som tillbehör.
Vi ville alla ha recepet så jag lovar dig när det överlämnas så kommer
jag skriva om det på min matblogg, Carinas Skafferi


Timmarna rinner iväg fort och vi var ganska trötta efter 8 timmars skapande.
Nu ska våra skapelser ligga under plast i några dagar och vattnas lite mellan varven.


Vi ville runda av dagen med en gemensam middag hos Nettan och Stewe.
Stewe hade fixat med goda korvar och god potatissallad.


Ett stort tack till alla som var med och bidrog till en mysig dag.
Hoppas ni njöt lika mycket som jag gjorde och att ni kände er nöjda med era skapelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina