7 juli 2015

Malmö Live

Jag är lyckligt lottad att dagligen ha förmånen att
umgås med trevliga, ambitiösa, kunniga, intelligenta arbetskamrater.
Ibland så unnar vi oss även en trevlig kväll på stan
med god mat och kanske en liten "happening".
Wünderschön!
 
Sommaren är snart här och vi i vårt team ville passa på
och ta en tur till Malmö Live.
Min morgon startade upp med en morgonpromenad och jag är
lite stolt över mig själv att jag lyckas med bedriften att gå upp en hel
timme tidigaren än vanligt, bara för att kunna motionera i 30-40 minuter.
Det ger väldigt mycket energi tillbaka så det är värt det.
Än så länge ialla fall!
 
Efter en lång arbetsdag så begav vi oss till Malmö Live och Eatery Social.
Vi ville först gå på Marcus Samuelssons nya restaurang, Kitchen & Table, som är belägen på
översta våningen. Men det var fullbokat redan fyra veckor innan vi ringde.
Så ett tips är att om du ska gå dit så får du vara ute i god tid.
 
 
Eatery Social är en mexikansk tapas restaurang där köksmästaren
är Frida Nilsson, som var med i finalen i kockarnas kamp.
Vi beställde in massor av goda tacos i olika varianter och vi blev
rejält mätta. Det var tacos på ett nytt sätt. Vi svenskar är vana vid
köttfärstaco med tortilla och grönsaker men det fanns inte med i vår beställningen.

 
Vackra pinatas hängde ner från taket!
 
 
Kristina och jag skrattar gott tillsammans och det är så befriande!
 
 
Men vi försöker vara seriösa, för syns skull.
 
 
Goda tryffel till efterrätt.
Formen är fantastiskt cool!

 
När det var dax för kaffet tog vi hissen upp på 25 våningen.
Utsikten över Malmö var enorm och vi minglade i 30 minuter
innan vi styrde hemåt i sommarnatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina