2 juli 2015

Outlet är inget för mig

Jag inser mer och mer att jag inte är någon rea/outlet person.
Att strosa runt för att hitta det perfekta plagget till ett billigt pris,
den kombinationen finns inte helt enkelt. Jag upplever att man handlar
bara för att det är billigt och egentligen är det inget som jag vill ha.
 
Idag var det bara en handbollsmatch och den var först på eftermiddagen.
Vi hade många timmar till vårt förfogande men att åka in till stan för att
strosa runt i 35 graders värme var inget som lockade. Först tänkte vi att åka till
skärgården men vi insåg att vi inte skulle hinna tillbaka till matchstart så istället
valde vi att åka till Freeport Outlet. Jag hade hört många som hade varit där och
när man kör längs E6 så står där stora skyltar som lockar. Så vi styrde dit men
vi blev besvikna. Inget fick följa med oss hem och återigen så var vi eniga att
Outlets är inget för oss.
 
Matchen gick av stapeln på Kviberg och de kämpade på i gassande sol.
Vi supportrar var supertörstiga och varma och killarna hade det 10 gånger värre.
Men de kämpade på och vann matchen och nu var det klara för A-slutspel.
Båda Lugi P00 lagen var klara för A-slutspel och det var en uppslupen
föräldrarskara som mötte upp på kvällen restaurang för att äta goda italienska tapas.

 
Kvällen var fortfarande ljus när vi bröt upp och vi bestämde oss för
att gå hela vägen tillbaka till vårt hotell. Det kändes skönt med en 30 minuters
promenix efter alla tapas. Magen var som en stor ballong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina