17 juli 2015

Combo av bröllop och semester

Semester är här!
Det känns skönt och ännu skönare är det med vetskapen av att jag
blev klar med alla mina arbetsuppgifter i tid och kan gå på semester med gott samvete.
Nu ska jag njuta i fyra veckor tillsammans med min underbara familj.

Idag på kontoret var det extremt tomt. Det var bara i stort sätt jag och min chef som
var där, i den ändan av bygget som vi brukar hålla till.
Jag jobbade fokuserat för att bli klar i tid och för en gångs skull 
klaffade allting och systemet flöt på enligt plan.
Plötsligt händer det!

När jag styrde hemåt med min lilla blå bil så var det med en 
förväntan över vad Maken hade hittat på för aktivitet ikväll.
Vi firade 19-årig bröllopsdag i måndags men vi var fullt busy
med vardagsbestyr och en massa jobb så det fanns inte tid att fira.
Vi valde att spara det till idag istället och samtidigt fira att
jag skulle gå på semester. Det var bara Maken som hade planerat
och vi andra var förväntansfulla.

Vi startade upp på hemmaplan med champagne och tilltugg för
att sedan cykla ner till vår fina Gästgivaregård med uteservering.
Dagen till ära så hade den en artist som spelade fina låtar, både visor och covers.


Maten smakade gudomligt! Alldeles fantastiskt god!
Och efterrätten, den bara smälte i munnen!


Vi unnade oss varsin Irish Coffe och det var en positiv överraskning för mig.
Jag är ingen älskare av whiskey men i en Irish Coffe smakade det alldeles förträffligt.

En mysig kväll tillsammans med familjen.
En dag att lägga till minnesbanken.
Men om jag skulle glömma kan jag bara komma hit till min blogg och återuppleva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina