8 juli 2015

Go promenad med Anna-Lena

Jag är enormt glad över att jag gick upp tidigt imorse och
genomförde ett HIIT träningspass, trots en sen kväll igår.
Det gäller att uppbringa känslan av välbehag innan du går upp.
För jag lovar dig att imorse var det inget välbehag att stiga upp.
 
Klockan var en "pain" imorse när det ringde och jag hade gärna betalt
en stor slant för att få ligga kvar i sängen men jag masade mig upp
och genomförde ett HIIT pass på gräsmattan i trädgården.
Det var oerhört jobbigt och jag fick pusta ut i 10 minuter innan
jag orkade förmå mig att ta mig till duschen.
Men det kan bara bli bättre!
 
Mycket på jobbet men jag hann med en tur till Nova Lund
för att införskaffa nya 3 kilos hantlar. Jag hade redan 2 kilos hantlar
men de var för lätta så nu får jag pröva dessa istället.
 
Men dagens bästa var den inplanerade promenixen med Anna-Lena.
Vi traskade på i 60 minuter och kände oss nöjda med det.
Jag hade fixat god fika med nytt bröd, nytt pålägg och jordgubbar
och vi blev sittandes i några timmar och delade tankar och upplevelser.
 
 
Vi bestämde redan nu nästa gång när vi skulle ses för att motionera tillsammans.
Det är ett superbra sätt att umgås på.
Förena nytta med nöje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina