22 juli 2015

Föreberda inför betonggjutning

Värmen är tillbaka och det känns skönt!
Idag har det varit över 26 grader varmt och jag har bara haft ett solliv på mig.
Gött med sol och värme.
Hoppas nu solen är här för att stanna.

Idag lyckades jag somna om när Maken hade gått upp.
Det tog ett tag men jag hade gett mig katten på att det skulle gå och somna om.
Och det kändes skönt. När klockan sedan ringde vid halv nio tiden
vaknade jag och var helt yrvaken.

Dagens mission var ett besök på Hornback och göra lite inköp inför
fredagens betongjutning här hemma hos mig. Vi är fyra kvinnor som
ska försöka och vara lite kreativa och få till lite konstverk.
Jag ska gjuta en betongskiva till mitt Singer symaskinsbord.
Det har stått utan bordskiva i något år nu och äntligen ska det bli av.

Lille Bror och jag har försökt få honom att fastna på foto som vi ska använda som 
tackkort för hans konfirmation (säger man så, för hans konfirmation).
Jag har haft lite strul med kameran och det har inte varit helt lätt
att föra över fotografierna till datorn. Men idag så gav jag mig katten på 
att jag skulle lyckas. Och simsalabim så blev det några foto som 
ska bli tackkort så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina