21 juli 2015

Hallongården

Sommarutflykter är mysigt.
Det finns många fina ställen på nära avstånd och det är bara att
välja vilket håll man vill styra bilen åt.

Jag vaknade tidigt, väldigt onödigt och jag försökte somna om men det är helt omöjligt.
Har jag väl sovit i 4-5 timmar så är kvittar det hur trött jag är för
det går helt enkelt inte att somna om.
Upp och hoppa klockan sju och jag var så trött at jag mådde illa.
Försökte sova lite på soffan men helt stört omöjligt.
Så jag gav upp.

Idag hade jag bestämt med barnen att vi skulle åka iväg på en liten utflykt
så jag började googla gårdsbutiker på nära avstånd.
Lotten föll på Hallongården som ligger strax utanför Vellinge.
En mysig butik med servering och självplock av framförallt hallon.


Vi fikade i solen med goda smörgåsar och kakor.
Att åka ifrån hallongården utan att handla goda marmelader och vackert porslin
är en utmaning och det fungerade inte så bra för mig.
Jag föll för frestelsen naturligtvis och med mig hem fick jag
en alldeles underbar mjölkkanna och två marmelader, vilka redan är invigda.


En skön eftermiddagslur och sedan var jag fit for fight igen.
Champions Leauge kval på TV och nu är det sängen som gäller.
Hoppas jag får sova hela natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina