23 juli 2015

Dax för kanelbullar

Klockan ringde redan halv åtta.
Nu undrar du kanske varför jag har satt min väckarklocka på ringning halv åtta
om jag har semester. Jo, denna svenskan skulle gå och klippa sig.
Och jag lovar dig att det behövdes, rena hockeyfrillan.

Mitt hår växer ofantligt fort. Jag ska nog tolka det som ett gott tecken,
att det mår bra och frodas och det är så jag väljer att se det.
Men om om man som jag har en kort frisyr så efter några veckor
ser det ut som om jag spelar hockey och det gör jag verkligen inte.
Skridskor är inte min starka sida...
Men jag fick masa mig upp och en god kopp kaffe och yoghurt med gotter i
och sedan var dagen igång med full fart.

Min mor fick ett spontan besök efter frisören för hon bor i stort sett granne med
frisören och jag försöker passa på när jag är hos frisören att smita in om.

Jag fick en trevlig eftermiddag tillsammans med Stora Syster och vi begav
oss till Center Syd. För er som inte vet så är det ett stort shopping center
i Löddeköpinge. Där finns en mängd outlet butiker och Stora Syster
hade spanat en som heter Lager 157. Mycket fint och BILLIGT!

Att baka kanelbullar hör sommaren till.
Förr så brukade jag baka bullar och ha i frysen men det har blivit sämre med det.
Vi slog till och gjorde goda bullar med olika varianter med fyllning.
Finns det något godare fikabröd än nybakade kanelbullar?


Sov gott och så hoppas vi att värmen tar sig över 20 strecket imorgon med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina