6 juli 2015

Fit, Fierce and Fabulous

Tillbaka till jobbet efter en veckas semester
och allting var sig likt. Jag hade haft lite koll på mailen
under veckan för att inte vara helt sönderstressad
idag eftersom det är bokslut och mycket siffror ska fram.
 
Jag hade lite planer på att gå en morgonpromenad men efter en varm natt med
mycket snurrande i sängen så sa min hjärna något annat till mig när klockan ringde.
Jag kunde helt enkelt inte förmå mig att gå ut en runda utan sov ytterligare
en timme och den gjorde gott.

Att jag sen fastnade i min nya träningsbok gjorde inte saken lättare.
Jag har tidigare pratat om två jätte mysiga tjejer, Karena och Katrina, som ger ut en massa
träningsvideo på YouTube. Nu har det gett ut en bok om träning och mental hälsa
samt kost som är bra för dig när du tränar och vill stärka din kropp.
Det är lätt att fastna i denna typen av böcker och jag är inget undantag.
Det gjorde att jag landade på jobbet först vid 9 tiden.

 
Att bara läsa i boken gör ingen Fit, Fierce and Fabulous utan det kräver
action och tillsammans med Maken gav jag mig ut på en 45 minuters promenix
när jobbet var avslutat. På dagens schema stod även ett styrketräningspass.
2 kilos hantlar är införskaffade och de användes idag.
De kändes en aningen för lätta så jag tänkte utöka min samling med även 3 kilos hantlar.
 
Jordgubbar och körsbär fick bli kvällsfika och Stora Syster hade
fotovisning på att all foton som var tagna från hennes solsemester i Makarska, Kroatien.
Ännu en dag har passerat och nu är det dax att krypa till kojs.
 
Ha det bäst!
Ta hand om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina