31 mars 2016

Disco Beat på jobbet

Redan torsdag... ojojoj
Jag känner mig ganska utsövd trots allt. Det har blivit några relativt tidiga kvällar
och jag har sovit gott. Jag älskar att gå och lägga mig i min säng.
Lagom svalt, kudden är superskön och täcket är varmt.
Det tar inte mer än 5 minuter och sedan sover jag gott.

Idag var det en historisk happening på mitt jobb!
Vår idrottsförening arrangerade ett disco under lunchen.
Vi har pratat om det i flera veckor, våra interna TV skärmar har annonserat om det,
vi har fått e-mail och en massa reklam från våra idrottsledare.
Det kändes väldigt udda att gå på disco, mitt under ljusa dagen.
Vi var ändå trots allt lite nyfikna så var traskade dit efter vi hade ätit lunch
och det var över förväntan. Egen DJ, discokula och fullt av folk på dansgolvet.
Det var bara att ge sig in i leken och jag måste säga att jag blev positivt överraskad.
Vi stannade inte jätte länge för vi hade möten men vilken energikick vi fick av detta.
Hoppas det kommer fler gånger får då ska jag verkligen gå dit igen och
dansa hela timmen. Kanontrevligt initiativ!


Eftermiddagen har jag tillbringat med att utbilda mig i vårt nya fakturahanteringssystem.
En massa webbkurser som skulle plöjas igenom och nu har jag någorlunda koll på
hur det hela är uppbyggt men det lär nog dröja ett tag innan allt är på plats.

En timmes HIIT träning fick avrunda arbetsdagen och när jag kommer hem från
denna träningen så är jag helt, absolut helt slut. Jag var tvungen att vila i en timme innan jag ens
orkade ta mig för något. Ska det aldrig bli bättre???


Nu är räkningarna betalade så vi kan lulla på i ytterligare en månad till,
innan det behövs fylla på i kassan igen.

Min mamma mådde inte så bra idag men jag har inte pratat med henne själv.
Det blir ett samtal imorgon när jag har lite mer tid över för jag ska vara
LEDIG!!! Underbart skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina