19 mars 2016

Kulturklubben på Malmö Opera

Idag är det dax för vår Kulturklubb att träffas och vara lite kulturella.
Det ska bli ett trevligt inslag i framtiden, att gå på lite
kulturella tillställningar och få uppleva sång och musik 
och vad det nu kan bli för något.

Lille Bror hade en kompis på övernattning och jag ville överraska dem med lite
nybakade bullar. Jag bestämde mig för lite nyttigare bullar, dvs. bullar utan vetemjöl.
Istället blev det lite mer ägg, mandelmjöl och gräddfil.
De var helt OK men det krävs nog att vi vänjer oss vid smaken.


Hela förmiddagn tillbringade jag i köket med lite allmän matpyssel.
Ny müsli, nya bröd och lite allmänt middagspyssel inför nästa vecka.
En god lunch tillagade och vi åt den i vårt solvarma uterum.
Alldeles underbart!
Att sitta där och njuta av värmen. Det är så efterlängtat!!!


En god och vårig sallad med quinoa med korv och massor av goda grönsaker.

Kvällen tillbringade vi tillsammans med Kulturklubben på Malmö Opera.
Vi skulle se musikalen Billy Elliot, musiken skriven av Elton John.


Malmö Opera är en fantastisk lokal med mycket vacker konst.
Det fanns inte en enda ledig stol och det var en bejublad föreställning.
Stående ovationer från hela publiken och jag lämnade lokalen med ett leende på läpparna.
Jag var jätteglad över att vi bestämde oss för att se musikalen.
Efter föreställningen styrde vi stegen till den italienska restaurangen Zin Zino.

Efter en lyckad kväll så var vi hemma strax innan tolv.
Tack för en trevlig afton och snart är det dax för nästa träff med Kulturklubben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina