20 mars 2016

Dagens handbollsmatch

Idag var det dax för en handbollsmatch för Lille Bror.
Han har varit skadad i sin axel sedan mitten av januari
och har inte kunnat spela någon handbollsmatch sedan dess.
Det kryper i kroppen. Men idag var det dax och han var förväntansfull.

Inga barn hemma till frukost utan Maken och jag hade hela köksbordet 
till vårt förfogande. Tidningen tar en del plats och det är skönt att 
kunna läsa tidningen i lugn och ro. Lille Brors match var först vid halv tre tiden på
eftermiddagen så jag hann med lite tvätt och stykning av dennsamma.


Precis innan vi körde så kom Stora Syster hem från sitt träningsläger.
En spännande och annorlunda upplevelse och vi skrattade gott åt hennes berättelser.
Matchen slutade med vinst och det gick bra för Lille Bror.
Jag måste medge att jag var lite nervös för om hans axel skulle hålla.
Det hade varit maximal otur om den skulle slås upp igen eftersom nästa vecka
ska de åka till Prag på en stor europeisk handbollsturnering.

Jag avslutade min eftermiddag med en god kopp kaffe hos Nettan.
Middag och disk och nu sitter jag här och tar ansats till att gå och lägga mig.
Ögonen är så trötta att de går i kors så jag vet att jag kommer sova gott.

Imorgon är det påskveckan och jag ska ta fram lite påskpynt.
Inte mycket men det är lite roligt att ha några kycklingar och ägg framme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina