11 mars 2016

Inställd fest

Jag valde verkligen fel vecka att få influensa på.
Idag var det dax för en stor fest på mitt jobb och jag hade sett framemot det jättemycket.
Inhandlad nya kläder och skor som bara hängde i garderoben
och väntade på att få användas. Men icke ska nicke!

Jag hade en förhoppning om att jag skulle kunna gå till jobbet idag men
det insåg jag ganska snart att det inte skulle gå. Det är bättre att bli
ordentligt frisk annars är det så lätt att få bakslag.
Men jag ringde in på ett väldigt spännande möte - information om vem
som skulle bli vår nya chef. Och mina gissningar var rätt.
Det kommer bli jättebra och jag ser framemot att komma tillbaka på jobbet på måndag.

Stora Syster hade gjort sig mödan att ordna med god frukost,
Är det inte underbart så säg! Jag orkade bara en liten scones sen var det tvärstopp.


Annars har jag inte gjort många knop idag.
Sovit och tittat på TVn. Jag tog mig en liten promenad till affären för att handla lite inför kvällen.
Det var ledsamt att inte kunna gå på festen. Det brukar vara en rolig tillställning med
god mat och dryck och dans långt ut på natten.
Men jag får satsa på nästa år istället.

Imorgon är det Mello final och det ska bli skoj och se hur det går.
Många bidrag är bra men jag har min favorit.
Hoppas att den vinner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina