12 mars 2016

På bättringsvägen

En dag av återhämtning!
Jag känner mig starkare och piggare och energin börjar komma tillbaka.
Tankar och ideer tar form och jag börjar planera lite vad jag ska hitta på idag.
En hel dag helt orörd!

Jag vaknade tildigt och det var ett helt underbart väder.
Maken och barnen skulle iväg och jobba.
Det var något extraarbete som skulle utföras på Makens jobb och barnen behövde
tjäna lite pengar så det passade ju bra!

Jag hade inget planerat, förutom att köra och handla. Det har gått två veckor utan storhandling.
I förra veckan var jag i Modena i Italien och denna vecka har jag bara legat i soffan
och haft influensan och jag har verkligen inte hållit många knop.
Men idag kände jag mig stark och hyfsat pigg så när de andra körde iväg
så gick jag också upp och gjorde frukost till mig själv, en god bananpannkaka.
Det är min nya favorit och den är väldigt mättande.


Jag pysslade lite med mina nya "fötter". Jag tycker de är jättecoola!
I vår småstad så har vi en liten mysig butik med roliga och billiga saker till hemmet och
där hittade jag dessa. Jag pressade ner en lök över "fötterna" och virade en fjäder om rötterna
och vips blev det en liten höna/kyckling. Nu har jag tre stycken som står på vardagsrumsbordet
och det ska bli spännande och se hur de ser ut när de slår ut.

Storstädning av badrummet innan jag for iväg till affären och storhandlade.
Det blev en massa godsaker och nu är både kylen och skafferiet välfyllda.
Goda pannkokor gjorda på mandelmjöl, tillsammans med lite lax
fick bli min lunch och sedan var jag igång igen.


När jag är förkyld eller sjuk så får jag alltid en en känsla av att det blir så mycket bakterier i sängen.
Jag vill alltid tvätta täcken och kuddar då, för att liksom städa ut alla bakterier.
Hela eftermiddagen har jag städat i sovrumet och nu känns det riktigt rent
och förhoppningsvis så vi hålla oss friska ett tag till.


För att försöka yttterligare att snabba på återhämtningen så drack ett glas med
ingefärsvatten och läste i "Pretty Happy" boken. Jag gillar upplägget och 
Kate Hudson är verkligen mänsklig och hon känns helt vanlig.


Förberedelser inför middagen, som var en supergod kyckling rätt med pesto och mozzarella.
Idag är det finalen i Melodifestivalen och det är årets TV sensation som ingen tittar på men ändå är det det programmet som har flest TV tittare. Konstig kombination!

Det har varit en bra dag och jag njuter av att vara på bättringsvägen.
Hela familjen satt samlad och tittade på Mello och det gör mig oerhört glad.
Att barnen väljer att se Mello tillsammans med oss och att de vill umgås
med oss gamlingar. Känns bra i mammahjärtat!

God Natt och jag hoppas att Frans njuter av sin seger i Mello!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina