18 mars 2016

Nya hörlurar skapar glädje

Tänk vad roligt vi kan ha åt ett par hörlurar.
Jag roade mina arbetskamrater idag med mina nya hörlurar.
Nu ska vi ringa via IP telefoni och uppkopplingen sker via datorn.
Bättre ljud och kostnadssfritt. Superbra!

Jag fick en ny dator på jobbet strax innan jul men ljudet fungerade inte med
vanliga I-phone hörurar. Nja, kanske inte riktigt sant. Att lyssna på radio och
Youtube fungerar men att ringa via datorn fungerade inte.
Jag har verkligen försökt att få det att fungera men tillslut gav jag upp.
Det är viktigt att den funktionen fungerar eftersom jag ringer väldigt mycket
utlandssamtal och det är väldigt kostsamt. Så jag beställde ett par hörlurar
med en inbyggd mikrofon och jag fick dessa idag.
Och mina arbetskamrater roade sig kungligt på min beskostnad.
Men det bjuder jag på. Nu ska de bara installeras och naturligtvis så 
blev det strul och jag fick ringa vår IT support. Men det ska nog lösa sig under nästa vecka.


En skön massage rundade av arbetsdagen och jag körde till affären på vägen hem.
Skafferiet och middagsmat behövdes inhandlas. Lugn och skön fredagkväll.


Lite ost och vin i väntan på den manliga delen av familjen skulle komma hem från sin träning.
Säsongens första utröstning i Let's Dance och sedan somnade jag skönt i min säng.
Hela helgen ligger framför mig och det är så skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina