13 mars 2016

Hundbesök

Våra barn är enormt glada för hundar!
Det hade varit så roligt att kunna skaffa en hund.
Men vi är allergiska alla fyra så det hade nog inte varit så bra.
Och dessutom så vem skulle gå ut med den på morgonen?
Hmmmm.... inte jag iallafall.

En lugn och skön frukost stund med hela familjen.
Sedan snörade Maken och jag på oss våra skor och vi promenixade
en lång runda på 90 minuter. Det kändes skönt att få lov att röra på sig.
När vi kom hem så fick vi besök av schäfern Sascha och Lille Bror är så enormt
förtjust i hundar. Han hade flippat ut om vi hade skaffat hund men dessvärre så
går det inte. Jag är minst allergisk och kan vistas i samma rum, om jag låter bli
att klappa dem. Och det är ju lite svårt när de är så söta och tillgivna.


Lille Bror har varit skadad i sin axel sedan vi var i Skara och de spelade USM.
Han har fått en bristning och gör sjukgymnastik varje dag och det börjar bli bättre.
Men att inte kunna skjuta när man spelar handboll är ganska svårt. Det är ju liksom det
spelet går ut på. Han kommer missa hela säsongen och det är så synd om honom.
Denna helgen var det fyra matcher och han missar alla fyra.

Istället hjälpte han mig att laga middag, en god fiskrätt från Ulrika Davidssons
kokbok, hälsosam familj på 30 dagar. Enkel och snabb och smakade ljuvligt!


Vår tradition med söndagsfika är inget som vi missa frivilligt.
Idag var det Stora Syster som bakade en äpple å ricottapaj och vi njöt av samvaron.


Ny vecka och jag hoppas på ern frisk vecka med massor av roliga saker.

God natt på er i Cyberspace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina