10 mars 2016

Avbrott i sjukstugan

Det tar på krafterna att vara sjuk.
Jag tror att jag har influensan men utan feber.
Jag har surfat runt på internet och sökt på symptom på influensan och
det är ofta med hög feber, muskelvärk, huvudvärk, totalt orkeslös.
Jag kan säga att jag har haft det mesta förutom feber.

Idag har jag försökt att komma ut lite och få lite dagsljus.
Jag sov till klockan 10 och sen har jag bara vilat. 
Jag har knappt ätit något idag, har inte varit hungrig och inte alls sugen på något.

Jag hade två paket som skulle hämtas ut så jag klädde på mig och gick ut.
Det var så skönt att gå ut och få lite dagsljus och få röra på mig lite.
På ICA så slog jag till och köpte ingefära och nu ska jag göra ingefärsdryck.
Ta en liten shot varje dag för att hålla bakerier och virus borta.

När jag kom hem var jag helt slut.
Slog mig ner i soffan och bläddrade lite i min nya bok, av Kate Hudson.
Många vackra bilder och tips om hur vi ska agera för att hålla oss lyckliga.
Än så länge har jag bara bläddrat i den men jag ser framemot att läsa i den.


Nu ikväll så känner jag mig lite bättre. 
Jag få se hur jag känner mig imorgon, om jag orkar gå och jobba.
Det är kanske bättre att vila en extra dag för att bli riktigt frisk.

God kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina