2 mars 2016

Projektmiddag

En dag full av diskussioner och vi kom en liten bit framåt.
Alla har olika åsikter och känslor som ventileras och
det är svårt att tillgodose allas behov.
Men ibland får man fatta beslut som inte passar alla och i bästa fall så gillar man det.

Frukosten på hotell Estense är en italiensk frukost och det finns mycket gott att välja på.
Jag vill gärna ta av allting men det är omöjligt.
Det gäller att välja med omsorg och framförallt den fantastiskt goda parmesanosten!

Hela dagen gick åt till att diskutera och det var faktiskt inte speciellt fint väder.
Jag hade hoppats på sol och värme men icke sa nicke.
Regn och 8 grader. Samma som hemma.

Men framåt kvällen blev det bättre och stora delar av truppen skulle bege sig hemåt
men jag stannade kvar tillsammans med två andra damer från andra delar av vår
stora organisation. Vi åkte till ett stor shoppingcenter och inhandlade lite
god parmesanost samt äkta balsamvinäger från Modena.
Tillsammans letade vi upp en restaurang som serverade de mest underbara
pizzor jag har ätit denna sida året.


Vi var ganska trötta och begav oss tillbaka till hotellet för att krypa ner under täcket.
Det ösregnade och åskande och det tog några timmar innan jag somnade.
Nästa gång jag åker till Modena ska jag ha med mig en egen kudde.
För när jag låg där och vände och vred på mig så kom jag ihåg
hur hemska kuddarna var på detta hotellet. Och kudden är viktig för att jag ska kunna sova.

Hoppas på fint väder imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina