21 mars 2016

Fullmåne innan påsk

Idag börjar påsklovet. Det är bara tre veckor sedan det var sportlov.
Påsken är tidig i år och idag på lunchen kollade vi hur det ligger till.
Påsken infaller första söndagen efter första fullmånen efter vårdagjämningen.

Måndagen inleds med 30 minuters mindfulness och det är så skönt att
inleda veckan med detta. Att fokusera på andetaget och känna lugnet svepa igenom kroppen.
Annars har det varit en lugn dag på jobbet. Men det har kanske varit min morgonkurs
som har skapat lugnet. Oavsett vilket så är det skönt.

Min tanke var att jag skulle gå på Yoga idag, istället för på onsdag.
Men klassen var full och jag fick inte plats så jag fick köra hem istället.


Tvätt och lite planering inför Lille Brors avresa till Prag.
Det bär av imorgon och de får säkert en kanonresa.

Annars har kvällen varit lugn och jag har varit ute och tittat på fullmånen.
Ja, det stämmer. Idag är första fullmånen efter vårdagsjämningen och därmed kan det
firas påsk till helgen. Tänk så rätt det blir ibland.


Fantastisk fullmånebild, tagen av gode vännen Magnus Nilsson.
Han är enormt duktig på att fotografera och jag önskar att jag hade haft samma kunskap.
Men det kräver övning och jag har kommit fram till att jag inte riktigt har det intresset.
Inte än iallafall. Jag gick en fotokurs i höstas men det stannade vid det.
Vi får se vad framtiden kan ge.

Ha en skön kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina