29 september 2015

Total förvirring med alla begrepp

Att ta ett foto är en konst, fotokonst.
En massa begrepp som snurrar runt i huvudet och dessutom
ska all begrepp få rum i kameran.
Det är jätte, jätte svårt och jag inser att jag har låååång väg innan 
jag kan bemästra konsten att ta ett foto.

Upp i ottan och iväg till jobbet.
Dagarna är intensiva och tiden går snabbt.
Det enda som är smolket i bägaren är att det är så fint väder utomhus
och jag sitter inne och kan bara njuta av vädret från insidan.
Jag hade önskat att det hade funnits tid att kunna gå hem lite tidigare
för att vistas lite utomhus och få känna solens strålar värma.

Idag var det dax för den tredje lektionen på min fotokurs.
Jag tycker det är svårt att förstå allt som ligger bakom det där perfekta fotot.
Jag kan bara beundra alla dessa fotografer som sliter dagarna i ända
för att fånga det där ögonblicket som gör fotot så unikt.

Vi får läxa mellan varje gång men jag är ingen bra elev för jag levererar inget.
Just nu finns det dåligt med tid. Dagarna och kvällarna går åt till jobb och
vardag. Men till helgen tänkte jag bege mig ut och ta lite foto och öva
på allt det som vi får lära oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina