14 september 2015

Bra start på veckan

Tänk så lite det behövs.
Kuvert med lite godisar i och jag blir så oerhört glad.
Någon uppskattar mig och min kompetens och det ter sig i ett spontant uttryck.
Jag kände mig lyckligt lottad.

Min måndag inleddes med en morgonpromenad på 30 minuter.
Det bar enormt jobbigt att ta mig sig kläderna och bege sig ut och promenixa.
Men det är väldigt skönt när det väl är gjort och det är den känslan som måste fram.

Morgonkaffe på det och lite planering inför dagen och jag var på plats på jobbet
halv nio. I mitt postfack låg ett internkuvert och i det ett vanligt kuvert med
en smileys på. Det var knöligt och såklart att jag blir fundersam.
Inuti låg några Dumlekolor och jag visste direkt vem som hade skickat dem.
Jag blev alldeles varm i hjärtat och kände mig så tacksam över den
förmån jag har, att få lov att jobba på min arbetsplats.


Ikväll har jag tränat lite med flickorna på Tone it Up!
Först ett 7 minuters killerpass med lite allsidig träning *2
och sedan 6 benövningar. De säger att man ska få slanka och sexiga lår
men det tror jag på först när jag ser det.

Nu är det riktigt mörkt ute och det fullkomligt öser ner ute.
Det känns riktigt höstigt och vi har satt på golvvärmen i ett av rummen.
Hösten är i antågande och jag välkomnar den.
Jag känner mig nöjd med min sommar och det är skönt att få lov att krypa upp i
soffan med en filt och en god kopp te.
Mysig årstid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina