5 september 2015

Skrattfest i Lund

En mysig dag innehållande alla komponenter
Myisg frukost, prat och diskussioner om framtiden
planera och handla inför morgondagens kalas
ett HIIT träningspass och så en avslutande show på Lunds Comedy Festival
och sedan en god middag på Spisen i Lund.

Vilket tråkigt väder det har varit idag.
Det har verkligen hällregnat i omgångar hela dagen.
Hösten har kommit med stormsteg och temperaturen har sjunkit ner till under 15 grader.
Jag är inte redo att packa ner mina ljusa sommarkläder ännu.

Vi vaknade av ett ösregn och det smattrade på fönsterblecket.
Uppstigning och god frukost, sedvanlig lördagsfrukost.
Lille Bror sov över hos handbollskompis så det blev ingen som
orkade köra iväg och handla frukostbullar men vi överlevde...

Stora Syster åkte iväg till Blekinge och Karlskrona för att spela seriematch
och jag och Maken fastnade vid köksborder och planerade och diskuterade
om framtida semesterplaner. Klockan hann blir över tolv innan jag kom iväg
till affären för att storhandla inför Lille Brors födelsedaskalas.

Kvällens happening var en föreställning med Jason Byrne på Sparbanken Arena.
Lunds Comedy Festival pågår i dagarna 4 med en massa olika komiker.
Vi har aldrig besökt festivalen tidigare så i år valde vi ett säkert kort.
Det var en bra föreställning med en massa goa garv.


Efter föreställningen hade vi tänkt oss ett restaurang besök men vi hade inget förbeställt.
Vi vandrade runt och helt plötsligt befann vi oss utanför Spisen och
vi båda fick lite flashback från förr i tiden. Vi bestämde oss för att gå in och
se återuppleva gamla minnen.


Efter en god hamburgare och en öl kände vi oss nöjda och begav oss hemåt.
Lille Bror var hos en kompis och Stora Syster hade planer på utgång
så vi hade TVn för oss själva och kunder välja fritt vad vi ville titta på.

En mysig dag som innehöll många guldkorn och jag känner mig så
tacksam och nöjd med tillvaron och med min familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina