15 september 2015

Fotokurs

Idag började jag på min fotokurs i Malmö.
Jag tycker det är roligt med foto men är värdelös på att fotografera.
Att gå på en fotokurs är något som jag har velat göra under många år.
Nu har jag tagit mod till mig och anmäla mig till en kurs.

Min mobiltelefon började göra väsen av sig redan kvart i fyra i morse.
Yrvaken och enormt trött inser jag att jag kan sova några timmar till
innan det är dax att stiga upp. Men anledningen till att den började
väsnas var att den höll på att ladda ur och jag ville gå upp i tid
så jag kunde gå ut på min morgonpromenad.
Så jag snurrade runt innan jag gav upp och snörade på mig mina skor
och gick ut på en 40 min promenix och det bästa av allt var att
jag lyckades undvika regnet.


Kvällens fotokurs snurrade till det rejält.
Min fotokunskap är väldigt begränsad och vi gick igenom en massa begrepp
som bländare, ISO tal, skärpa och det snurrade runt i min skalle.
Men det är ju därför jag går på kursen, för att lära mig en
massa saker om fotografering så jag kan ta dessa fina fotografier som vill säga något.

Malmö FF har spelat fotboll mot Zlatans PSG och jag hann med
och se de sista 20 minuterna men det var inget upplyftande.
Det blev förlust med 2-0 men får hålla tummarna inför returmötet nästa vecka.

1 kommentar:

  1. Fotokurs! Så KUL! Bra initiativ!
    Vet att varit sugen på det!
    Klick - Klick & Lycka till!
    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina