11 september 2015

Annorlunda fredag

Vilken tur att jag har ett flexibelt jobb!
Att kunna styra över arbetstiden är en otrolig förmån.
Det är viktigt för mig att kunna kombinera jobb och privatliv
och det är en av anledningarna till jag stormtrivs på mitt jobb.

Morgonträning tillsammans med mina You Tube kompisar på Tone it up.
Idag valde jag ett HIIT pass och jag var helt slut och låg som en död sill
på golvet i uterummet. Det där med lagom är inte min melodi utan
jag kör fullt ut tills jag stupar. Det är bra ibland och mindre bra ibland.
Frukosten på jobbet var väldig välsmakande och dagen började bra.

Lille Bror hade en handbollscup inplanerat inför hela helgen och
hela laget skulle samlas på Bollhuset strax efter lunch.
Han var ledig hela förmiddagen och vi bestämde att jag
skulle komma hem till lunch och vi skulle äta den tillsammans.
Ett mysigt avbrott!
Nästa mysiga avbrott var en massagetimme.
Att gå på massage är ingen skön upplevelse utan det är förenat med
smärta men jag intalar mig att det gör gott för min stela kropp.

Bild från Allt om Mat
Maken hade beställt fisksoppa till middag och önskemålet löd enlig följande:
"En röd soppa med vit fisk i". Hahahaha! Det finns hur många sådana soppor som helst.
Jag hade ingen aning om vilken soppa han menade så jag fick surfa runt på nätet
och jag hittade en soppa som lät god och den fick det blir.
Och det var en riktig lyckoträff!

En fredagkväll som bestod av packning inför helgens handbollscup i Göteborg.
Vi ska köra tidigt imorgon bitti för att hinna till dagens första match.
Det ska bli roligt att komma iväg och umgås med alla andra handbollsföräldrar.
Stora Syster har fotbollsmatch så hon får stanna hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina