17 september 2015

Rena julafton

En ny kursdag fylld av nya lärdomar.
Dagens fokus var kommunikation och det är inte så lätt som det låter.
Det finns många teorier och modeller som är bra att använda
vid en kommunikation, både verbalt och skriftligt.

Det var en jobbig dag med mycket olika testscenarios, vilka vi skulle ha förberett
oss för innan vi kom till kursen. Vi var många som tog upp
svåra samtal som vi var lite nervösa inför och vi bearbetade samtalet
med olika inputs med bakgrund i olika modeller och teorier.
Att kommunicera är väldigt svårt men samtidigt är det nyckeln till framgång.
Spännande kombination!

I förra veckan var det klubbkväll på JOY men jag hade dessvärre inte tid
att åka till stan och dessutom hade jag ingen bil.
Men numera har de en jättefin webbsida och det är så lätt att bara klicka
och så kommer varorna hem efter några dagar.
Varorna fanns att hämta på Pressbyrån och det är rena julafton att få
hämta ut ett så stort paket med en massa fina kläder, bara till mig.


Höstens färger är framförallt plommon och gult. Gult är en svår färg och den
passar inte mig. Stora stickade koftor och tröjor är också i ropet och utsvängda byxor.
Jag hade beställt lite av varje och jag provade allting efter dagens träning.
En stor, mysig stickad kofta kommer bli en favorit i höst.
Det känner jag redan på mig.
I paketet fanns även tre par byxor varav ett par var utställda.
Jag har inte bestämt mig för om jag tycker om dem eller inte.
Vi får se!

Det är nog dax att ta fram höst och vinterkläderna från vinden nu.
Vita byxor och koftor hör inte den mörka årstiden till.
Det känns lite konstigt att ha alldeles för ljusa kläder på hösten.

Imorgon är det fredag, igen och barnen har beställt tacos och
det ställer vi gärna upp på. Det var ett tag sedan det serverades.
God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina