4 september 2015

Tjejkväll i Tolånga

En njutbar fredagkväll tillsammans med goda vänninor
Det är några veckor mellan varven och vi har alltid en trevlig kväll.
Idag var det Cecilias tur att visa sin kokkonst och det
kändes skönt för oss andra att kunna sätta sig till dukat bord.

Fredagen inleds med frukost på jobbet och i sedvanlig ordning 
blir det en grov, frösmörgås med ägg och kaviar.
Supergott och jag håller mig mätt länge!

Hela dagen har flugit förbi och vi har haft många roliga diskussioner och
det är så roligt när man diskuterar och kommer fram till en lösning.
Vissa saker diskuteras i många veckor innan lösningen hittas och
det är en enorm tillfredsställelse när vi äntligen kommer framåt i vår diskussion.

Jag hade ett sent möte inplanerat och för att vara lite effektiv så körde jag
hem vid halv tre tiden för att koppla upp mig hemifrån.
Då är jag redan hemma när jag stänger ner datorlocket och kan
swifta om till hemmaläge med en gång.

Jag hann precis bli klar innan jag blev hämtad av Mia och vi
körde till Sjöbo och Tolånga för att slå oss ner i Cecilias lounge.


Goda tapas serverades ute och vi svepte in oss i filtar för att hålla oss varma.
Men tillslut fick vi ge med oss och vi fick fortsätta inomhus.


Mycket diskussioner genomförs, både högt och lågt, och det är så befriande
att få lov att säga sin mening utan ett fördömande.
Vi körde hemåt i den regniga natten och jag kände mig nöjd, glad och MÄTT!

Imorgon är det lördag och då väntas Lunds Comedy Festival!
Det är premiär för oss och jag har inga förväntningar, bara gå runt och njuta av tillvaron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina