27 september 2015

Strålande höstdag

Idag har hösten visat sig från sin bästa sida.
Det har varit ett enormt vackert väder och solen och värmen är en stor bidragande faktor.
Det är svårt att känna något annan än lycka när det är så fint väder.
Jag njuter för varje sekund.

Efter åtta timmars sömn så började jag vakna och jag kände mig utsövd.
Det är skönt att kunna sova till du vaknar av dig själv.
Solen värmde och jag mer eller mindre studsade ur sängen.
Trädgårdsarbete stod på agendan och jag bara vill ut och sätta igång.
Det räckte med solliv och det var rejält varmt.
Maken drog ogräs i rabatterna och jag rensade mellan plattorna.

Vi hade även planerat in en gemensam motionsrunda men Maken ville
löpträna och jag klarade inte av det riktigt ännu så vi delade på oss.
Jag körde en promenad med intervaller och pulsen sköt i höjden ett flertal gånger.
Det gör gott för förbränningen.


Lille Bror kom hem först vid halv sex och han var glad som en spelman.
Det hade gått bra för dem i Anderstorp och nu är det vidare i USM, till steg 3.
De är direktkvalificerade vilket betyder att de hoppar över steg 2.

Nu är det dax att starta upp med vår söndagsfika igen och idag
blev det en mazarinkaka med vispgrädde. Supergod!


Inatt så kommer det bli s.k. blodmåne.
Det är ett historisk ögonblick så jag tänker ställa klockan på 04:00
för att få en chans att uppleva det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina