22 september 2015

Iris light lyser upp höstmörkret

En spännande helg för Lille Bror.
USM startar och pågår ända fram till april nästa år.
En förväntasfull kille var taggad och ville komma iväg.
Det är skoj och jag hoppas innerligt att det går bra för dem.

Idag blev det ingen sovmorgon utan klockan ringde redan kvart över sju.
Lille Bror hade samling vid nio tiden och vi begav oss. Han var spänd och nervös.
De skulle spela i pojkar A, vilket innebär att de spelar pojkar födda 1999 samt 2000
tillsammans i samma grupp. I den åldern händer det mycket fysiskt och motståndet är tufft.
Jag håller tummar och tår för att det går bra för dem och att de kvalificerar sig direkt till steg 3.


Min I-pad hade flippat ut efter gårdagens uppdatering så jag fick bege mig till
Emporia och Apple store. Jag hade tur... och allt blev bra och min padda mådde bra igen.
Vägg i vägg med Apple Store ligger min favorit affär, Illum Bolighus.
Det är en fröjd att gå runt och insupa vackra saker och önskelistan blir bara länge och längre. 


Vi har länge tänkt att införskaffa Irislights belysningslinga och idag slog jag till.
Det ger inget större ljus men de är dekorativa där de hänger.
Det finns hur mycket färger som helst att välja på men jag valde en neutral färg
för att de ska passa in med alla varianter av kuddar och filtar.
Lite pyssel med att få dem på plats men vi blev nöjda med resultatet.

Stora Syster hade en fotbollsmatch på schemat och vi passade på
åka till och slå två flugor i en smäll, fotboll + fint väder = njutbart!


Idag serverade jag en god laxrätt med citronsås.
Maken är inte jätteförtjust i fisk men denna föll honom i smaken.
Det gäller att hitta goda fiskrecept och när det blir något som övriga familjen
gillar så sparas det för framtiden.

Hoppas ni har haft en skön lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina