16 september 2015

Kurs i dagarna två

Att få lov att gå på kurs är en förmån som jag uppskattar väldigt mycket.
I två dagar skulle jag tillsammans med andra arbetskamrater
får lära mig att leda och kommunicera. Bara "mjuka" lärdomar
men ack så viktiga. Hoppas på nya insikter!

Kursen började redan klockan åtta och för att hinna med morgonrutinerna
så fick jag hoppa över träningen på morgonen. Och tänk så lätt det är att 
hoppa över ett pass istället för att lägga till ett pass.
Även om vi vet om att det gör oss gott.

Vi var 16 personer som tillbringade dagen tillsammans och 
fick lära oss en massa om olika tekniker och modeller för 
hur man ska leda andra människor framåt i deras arbete.
Det är oerhört intressant och jag slutar aldrig att förundra mig
över hur olika vi faktiskt fungerar och agerar.
Jag fick lära mig mycket men det är helt omöjligt att ta in all
information på en och samma gång. Jag har valt ut 2 saker som 
jag ska jobba med fram till jul och sedan lägger jag till mer efter det.

Imorgon är det dax för kommunikationskurs och det ska bli lika spännande.


Jag hade tänkt att tillbringa min kväll i en Yoga sal men det
strulade till sig med bilarna så jag fick avboka klassen.
Istället blev det 45 min spinning och sedan funktionell träning med
sällskap av min favorit You Tube kanal.

Kände mig lite trött i skallen efter en hel dag i en krävande utbildning
så jag landade i sängen strax efter elva. Jag hade kunnat vara upp längre
för jag blir pigg av att träna och har svårt att somna före 12 de dagar jag tränar.

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina