28 september 2015

Invigningsfest på jobbet

Under 1 års tid har det blivit byggt ett nytt lager på min arbetsplats.
Idag var det stor invigning med företagsledningen på plats.
Det firades med pompa och ståt och goda bakelser.
Ett trevligt inslag en solig måndag i september

Gud, vad jag var slö i morse.
Benen kändes som bly och jag hade ingen inspiration överhuvudtaget
att köra till jobbet. Jag har en tuff vecka framför mig med många siffror som
ska räknas fram och det kommer bli många stressade timmar och diskussioner.
Det gäller att hålla huvudet kallt och fokusera!

Ett trevligt avbrott i den stressade tillvaron var invigningen av vårt nya lager.
Det var mycket folk på plats och solen sken och fåglarna kvittrade.
Alla anställda bjöds på en bakelse som smakade alldeles underbart!


Jag avslutade min dag i lagom tid för att hinna med att köra Lille Bror till hans träning.
Maken var iväg på konferens och skulle hämtas i Malmö så jag körde 
taxi mellan Lund och Malmö. Stora Syster var i Bromölla och spelade seriematch
och behövde en bil så därför fick jag "leka" taxichaufför.
Men det gör mig inget. Det låter kanske som att jag gnäller men idag var
det jag som fick ställa upp och en annan gång är det någon annan i familjen
som får ställa upp på mig. Tjänster och gentjänster!

Räkningarna är betalda och det blir alltid ett stort hål i plånboken.
Men det är bara å gilla läget!
Det är dyrt att bo och leva men vi ska vara glada att vi har tak över huvudet.
Det är en svår situation för många i dagens samhälle.

2 kommentarer:

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina