9 september 2015

DM Final i fotboll

Vår familj är glada i sport.
Framför allt när vår barn utövar det och vi försöker vara på plats när det är match.
DM final i damfotboll är en stor händelse och 
Maken och jag infinner oss i precis lagom tid inför matchstart.

Idag har jag varit på brandutbildning.
Det är ett måste för oss anställda att vi ska få lära oss att släcka bränder.
och vi måste gå vart 5:e år. Men det det är mer än 5 år sedan jag fick
brandutbildning sist och vår personal avdelning har påmint mig x antal gånger
så nu kunde jag inte skjuta upp det längre.

Vi fick lära oss släcka eld med olika varianter av brandsläckare och brandfilt
och det känns tryggt att ha genomgått detta för om det händer så
har jag ändå en liten aning om hur jag ska agera och
hoppas på att jag inte grips av panik...

Maken och jag tillbringade kvällen på Limhamns IP för att heja fram
Stora Syster och hennes kompisar i Borgeby FC.
Dagens match var DM final och motståndet var LB07
Tjejerna kämpade på bra och de lyckades stå emot ganska bra.
Slutresultatet blev 2-0 till LB07 och det sista målet slogs in i 91 minuten.
Ganska förargligt! 
Man jag är stolt över dem trots förlust. De kämpade på hela matchen och
LB07 ska vara bättre för det spelar trots allt i Elitettan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina