8 mars 2013

Späckat schema

God kväll fina du i Cyberspace!
Tiden rinner iväg i ett rasande tempo
och jag har så överfullt schema att jag knappt hinner reflektera.

Sportlovet var fullt av handboll för Lille Bror och jag var en glad och lycklig chaufför.
Stora Syster arbetade hela veckan på Makens jobb och tjänade lite pengar.
Det är mycket diskussioner om hennes USA resa,
vart hon ska resa, vilket universitet det blir, hur mycket stipendium hon kan få osv.
Vi har även varit runt och prövat en massa olika klänningar inför balen som är veckan innan studenten.
Efter många provningar och mycket vånda blev det
äntligen beställt en urtjusing chiffong klänning med en underbar rygg.

Helgerna springer förbi med inslag av handboll och fotboll.
Våra goda vänner Åsa och Per har varit här en kväll.
Jag har spenderat mycket tid på media och elektronik.
I julas fick jag en Apple TV men inte haft tid att ordna med sladdar till TVn.
Men nu är det klart och vi har även monterat in en signal förstärkare.
Körningarna till Bunkeflo och Limhamn fortsätter flera kvällar i veckan
och det går riktigt bra för Stora Syster.
Det är snart dax för uppkörning.
Jippie!!

Igår hade Lille Bror en kompis här hemma och de laddade upp inför kvällen
och natten med godis, Coca Cola och pizza.
På programmet stod en hel natt med LAN.
Vardagsrummet var uppställt med varsin 42 tums LED TV och vi andra var förpassade till övervåningen.
Vi gick och la oss vid 23 snåret men de fortsatte att spela hela natten.
Helt obegripligt för mig!

När det är mycket överallt, både på jobbet och privat
känner jag stressen komma krypandes och då gäller det att prioritera.
Bloggen får helt enkelt stryka på foten.
Men jag är snart tillbaka med full styrka igen.
Kramar i massor till dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina