18 mars 2013

Säkra före det osäkra

Måndag och Lille Bror är hemma från skolan.
Han vaknade i morse och var genomförkyld och
hade jätte ont i halsen.
Det fanns inget alternativ utan att han fick helt enkelt stanna hemma från skolan.

Förkylning i antågande!

God kväll på dig i blåsten.
Här i Skåne blåser det rejält.
Jag måste få klaga lite - Nu är jag så otroligt trött på detta väder!!!
Jag vill ha lite värme och sol.

Lille Bror kände sig lite bättre under dagen med intag av ipren och näsdroppar.
Vi vill inte riskera att han är dålig inför semestern
så han får nog stanna hemma imorgon med.
Vi har börjat plocka fram kläder och det står lite resväskor här och där
som ska fyllas med varma kläder för
det kommer inte att bli någon vårvärme i New York.
Det sägs bli mellan 3-8 grader och någon dag regn så det
gäller att förbereda sig eftersom det är mycket utomhus aktiviteter.

Dagens middag bestod av en blomkåls gratäng med bacon och lök.
Jättelätt och jätte gott!
Ett smidigt sätt att få i sig "wonderveggies" kål.
Kål har fantastiska egenskaper som är bra för oss.

Under tiden Stora Syster tränade fotboll promenerade jag en låååång runda.
Det blev nästan en hel mil innan jag var klar och jag var rejält trött.
Det kändes som om jag hade motvind hela tiden.
Snabbt iväg hemåt för att hinna innan snökaoset ska nå oss i Skåne.
Det ska bli spännande att vakna imorgon bitti och se ifall
meteorologerna hade rätt, vilket inte händer så ofta...

God natt på dig
Sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina