16 mars 2013

Frestande choklad

Idag är det underbar dag!
Inget speciellt inplanerat för min del utan bara ta dagen som den kommer.

Vi startade dagen med nybakat LCHF bröd och massa gott pålägg.
På lördagar har vi riktigt buffé frukost.
Vi tar fram allt i kylen (och den brukar vara välfylld eftersom jag alltid handlar på fredagar)
äggröra finns ibland, ibland pannkakor och vi förser oss och sedan sitter vi länge och pratar.
Det är en mysig stund på veckan och ibland känns det som om lördags frukosten
har lite ersätt middagen på fredagskvällen eftersom vi sällan är alla fyra samlade då.

Lille Bror har 3 handbolls matcher denna helgen och en av dem var idag.
Jag har fått välja vilken jag vill se eftersom det inte finns tid till alla 3 och då valde jag bort den idag.
Stora Syster och jag körde till Lund för att göra lite ärenden
och vi gick inom den nyrenoverade Saluhallen.
Superfint!
Suktande gick vi förbi Ahlgrens konfektyr och blev rejält sugna på allt godis.
Men kön var alldeles för lång och vi tyckte inte vi behövde något.
Det var den logiska tanken det...
Resten av eftermiddagen har vi tillbringat i köket och
förberett maten inför "Halv åtta hos Bengtsson".
Idag var det Stora Syster och min tur och vi körde havs tema.
Gott men inte jätte lyckat i mina ögon!
Nu är jag trött och sängen väntar.
Ha en skön fortsatt helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina