31 mars 2013

Längtan efter våren

Jag är jätte, jätte trött.
Jetlagen är tuff och jag mår lite illa och har ont i huvudet.
Det är svårt att komma isäng och sedan vaknar jag tidigt.

God fortsättning ¨på påsken kära du!

Igår kom vi i säng först vid 2 tiden och eftersom vi skulle skruva fram
tiden till klockan 3 blev det helt plötsligt väldigt sent.
Stora Syster var ute på disco och hon brukar alltid skicka ett SMS när hon är på väg hem.
Det känns skönt att veta att hon är på G hem.
Men just idag hade jag glömt telefonen i köket och
jag hade inte hört telefonen plinga till.
Maken och jag vaknade vid 6 tiden och hade ingen koll på var hon var.
Snabbt ut i köket, lite för snabbt för mig.
Jag blev väldigt illamående och på vägen tillbaka till sängen
svartnade det för ögonen på mig och jag stöd i golvet som en fura, avsvimmad!
Maken for upp och ruskade liv i mig, efter 10-15 sekunder.
Det var väldigt obehagligt!!
Jag slog mig ganska rejält i ena axeln och höger benet.
När jag väl lyckades ta mig tillbaka till sängen
var jag helt slut och kroppen kändes blytung.

Dagen har gått som i ett töcken.
Vår påskmiddag hos Syster Yster blev inställd eftersom de hade blivit magsjuka.
Det kändes helt OK. Jag hade inte varit något trevligare sällskap.

Men något som var positivt var SOLEN!!!
Den sken och gjorde vår dag till en riktig vårdag.
Maken och jag körde en tur till Skrylle och strosade runt en liten stund.


Middag och film på TVn och nu ska jag snart gå och lägga mig.
Förhoppningsvis blir det många timmars sömn.
Jag hoppas på ytterligare en fin och solig dag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina