15 mars 2013

Sköna Fredag

Sakta men säkert är våren på väg
Det är mycket ljusare på kvällen
och solen värmer mer när den är framme
Men några grader varmare hade varit att önska


God kväll fina du!
Efter en super mysig dag med arbete hemma vid köksbordet
så sitter jag här i soffan och bara tar det lugnt.

Jag vaknade redan innan klockan sex och var pigg.
Det händer en gång per år ungefär och det är en skön känsla.
Redan igår hade jag bestämt mig för att jobba hemma
och oftast brukar jag bara gå rakt upp och sätta mig med min dator.
Men det är inte att föredra.

Jag har en knäpp idé om att dagen börjar först
när jag har duschat och gjort vid mig och känslan av att
dagen bara passerar förbi utan att få gjort något är jobbig
Sagt och gjort - in i duschen och klä mig i arbetskläder.
Kändes mycket bättre!

Syster Yster kom förbi på en kopp kaffe och vi diskuterade
livet i största allmänhet och solen strålade in genom fönstret.
Hela dagen har jag jobbat och suttit och tittat ut genom fönstret
och sett vardagen flyta förbi

En god middag och alla fyra i familjen var närvarande.
och det sätter lite guldkant i vardagen.

Helgen är framför oss och vi har lite fotboll och handboll på schemat.
Annars är det lugnt och skönt och imorgon är det dax
för "Halv åtta hos Bengtsson" och det är Stora Syster och jag
som ska kocka tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina