11 mars 2013

Färglad vår

Måndag - en hel vecka framför mig.
Jag kom iväg tidigt till jobbet imorse, tidigt för mig i alla fall.
Morgonen var riktigt kall och biltutan behövdes skrapas.
Men ljuset är där och det är skönt.
Att slippa mörkret!

Idag skulle Stora Syster träffa en tränings dietist i en halvtimme
och de skulle gå igenom vad hon behöver äta för att kunna
träna ordentligt och för att kunna prestera på topp.
Mötet var innan träningen vilket innebar att tiden blev knapp och jag inte hann med att äta middag.
Ett ägg, lite majonäs och en stor avokado och sen iväg.

Det blev några timmar i stan för mig att "slå ihjäl"
och jag hade inte hunnit byta om till träningskläder så det blev ingen motionsrunda för mig.
Istället var jag på Emporia och provade kläder på JOY!
De hade gjort reklam för några blusar som jag tyckte var fina
men när jag väl provade dem så blev jag inte riktigt nöjd.

 För någon vecka sedan hade jag sett en poncho i tidningen SOLO
som jag tyckte var jätte fin men den var inte lika fin i verkligheten.
Det är så lätt att se något i en tidning eller på internet
och så tycker man att det är jätte fint.
Men allting ser ju fint ut på dessa snygga och smala modeller
men en blek och "rultig" kvinna en måndag kväll i mars
kanske inte är det mest optimala i alla lägen.
Så den ponchon som jag hade sett fick jag hänga tillbaka
till förmån för en annan poncho som var grå med lite silver glitter i.
Jag utökade även min scarv samling med en blommig scarves.
Det är väldigt mycket färg till våren, en uppsjö av byxor
hängde där och gjorde mig väldigt pigg och glad.
Det är skönt när färgen kommer tillbaka efter en mörk vinter.

Lite kvällsfika och filmen "Benjamin Buttons otroliga liv" rullade förbi på TVn.
Hoppas du har haft en skön dag och känner du nöjd med tillvaron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina