13 mars 2013

La Familia

Lille lördag!
Onsdag och körning till Malmö för Stora Systers fotboll
och idag hade jag hunnit att byta om till träningskläder.
På en och en halv timmes stryketräning hinner man väldigt långt.
Syster Yster arbetar på Malmös sjukhus och jag har aldrig
varit på hennes arbetsplats så jag tänkte att det var dax.

Det är nya fina lokaler och entrén är utsmyckad av ett konstverk, La Familia.
En fräck och annorlunda konstruktion som sken i mörkret.
Den nya byggnaden hyser både barn och vuxen akuten och det måste
vara en underbar känsla att få lov att arbeta inom vården i helt nya lokaler.

Efter en liten stund fick jag bege mig tillbaka till Stora Syster
och vi styrde hemåt. Vi skojar varje gång om "Hoppas att hon får köra denna stäckan
på uppkörningen" för bilen är som hästen - den hittar själv.

Kvällsfika och som vanligt är jag alldeles för sent i säng.
Men tiden räcker inte riktigt till.
C'est la vie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina