20 mars 2013

Jourcentralen i Lund

Lille Bror är lite sämre i sin förkylning!!!
Detta vill jag inte ha nu.
Feber hade kommit krypandes under dagen och han hade jätte ont i halsen.
Jag ringde och bokade en tid på Jour läkar centralen i Lund
för provtagning.
Provet var negativt dvs. ingen halsfluss - än i alla fall.
I vanliga fall brukar det alltid börja med en förkylning och halsont
och sedan tar det några dagar så har han fått halsfluss.

Läkaren var en förstående läkare och skrev ut penicillin och hostmedicin till oss
som vi kunde ta med oss ifall han blev sämre under de närmsta dagarna.
Nu har jag gjort vad jag har kunnat.

Stora Syster har varit med sitt fotbollslag och badat på Aqua Kul i Malmö i kväll
och vi andra har slutfört vår packning och nu är det bara lite småplock kvar.
Vi ska inte resa till något U-land där det inte finns att få tag på något.
Om vi saknar något finns det att handla runtom hörnan.


Imorgon vid denna tidpunkten befinner vi oss på Manhattan i New York
och strosar runt och bara insuper miljön!!!

Den dagen vi har längtat efter sedan förra sommaren är här nu
och det ska bli helt fantastiskt roligt att få uppleva det som jag bara har sett på film tidigare
och samtidigt kunna dela upplevelsen tillsammans med min kära Make och barn.

1 kommentar:

  1. Ha en riktigt härlig semester.. kanske stöter du på Majsan ;)
    New York är en häftig stad.
    Kram på er.
    // Anna T.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina