30 mars 2013

Påskpyssel

Påskafton!
I år kommer påsken tidigt, alldeles för tidigt om jag får tycka till.
Det hade varit mer lagom om den hade väntat en vecka till
men det är ju inget vi styr över utan påsken firas den första söndagen
efter första fullmånen efter vårdagjämningen.


Vi var helt slut hela familjen och sov till klockan 12.
Jag hade gärna sovit längre men för att försöka komma in i en svensk dygns rytm
var det bara att ta svepa benen över sängkanten och stiga upp.
En snabb dusch och sedan begav jag mig hemåt till min mamma.

Hon hade planerat in lite påskpyssel tillsammans och
vi målade ägg alla barn och barnbarn, några mer energiskt än andra.


Kladdiga och nöjda satte vi oss och åt lite påsklunch för
att sedan cykla hemåt.
Stora Syster och jag hade lite pyssel med surfa runt på lite olika USA skolor
och nu vet vi lite vilken inriktning vi ska styra in det på.

Middag med lax och hemmagjord hollandaise sås och
sedan sjönk vi ner i soffan.
Just nu har vi en gratis månad på CMoore kanalerna och vi hittade
en rolig familje film.

GLAD PÅSK TILL ER ALLA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina