14 mars 2013

Storstädning på Lille Brors rum

Det är väl en skön känsla att få städa ut gammal
som bara ligger och stökar till det.
Att få lite kolla på prylarna.

Idag när jag kom hem från jobbet hade barnen lagat middag och
på menyn stod det kycklingfilé med en god sallad.
Tyvärr så var jag sen hem från jobbet och de hade
redan hunnit äta eftersom Stora Systers är tvungen
att bege sig senast 17:45 för att hinna i tid till träningen.

Lille Bror hade kommit på en finurlig idé om hur han ville
möblera om på sitt rum.
OK, tänkte jag men innerst inne visste jag att det inte skulle fungera
men det är inget som jag kan säga till honom utan det måste han själv upptäcka.
Mycket riktigt - min tanke var korrekt.
Det blev en stor besvikelse just idag men hans idé går att lösa
men det kräver lite arbete för att kunna genomföra.

Men när vi ändå var på "flytthumör" så började vi storstäda
och sortera en massa saker och kläder.
Vi gick igenom allt och slängde en väldigt mängd gamla saker,
allt blev dammat och avtorkat och sänger renbäddad.
Det kändes såå skönt!

Vi var klara lagom till läggdax och det kändes skönt att
kunna pricka av min "To Do lista" och gå och lägga sig med en tillfredsställelse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina