19 maj 2012

With Love

Sovmorgon för hela familjen idag!
Ingen ska iväg på fotboll, trodde vi i alla fall.
Stora Syster har haft lite problem med en sträckning i höften och skulle förmodligen inte spela idag.
Men tränaren ville att hon skulle följa med och vara en i truppen.
Så fick det bli och eftersom hon med största sannolikhet inte skulle spela så följde vi inte med.
Det finns annat än fotboll, tro det eller ej.
Vi hade redan gjort upp andra planer för lördagen.
Maken på sitt håll och jag hade planerat in en tur till Lund och handla lite tyg till min tygtavla.
Det blev ett underbart tyg i ett konstigt mönster med en massa grönt i.
Grönt är en av mina favorit färger.
Och mitt i centrala Lund ligger min favorit affär, With Love.
De har fantastiska klänningar i Shabby Chic stil och med märken som Cream, Culture och Repeat.
De mest underbara sjalar och accessoarer och en massa "pynt" som bara står där och säger "KÖP MIG".
Jag hittade flera klänningar som jag ville ha men prislappen var inte något som
passade min plånbok idag. Men att titta, klämma och känna kostar inget.
 Dagens lunch blev en smaskig sådan, inga kolhydrater så långt ögat kan nå!
Sallad, gurka, sparris, gul paprika, tomater, varmrökt lax, mozzarella ost
och en krämig och god dressing med fet creme fraiche och majonäs.
Allt i LCHF andan.
Super gott och super mätt!
Nu sitter jag i uterummet och hör regnet smattra på taket.
Så var det med sol och sommarvärme - det varade bara en dag.
Nu väntar vi på att Stora Syster ska komma och få höra om matchen
och framför allt om hon fick spela och hur det gick för hennes onda muskel.
Ikväll väntar finalen i Champions Leauge och vi har laddat upp med vin, öl och en massa snacks.
Det liksom tillhör en fotbollsfinal.
Ha det bäst! 

2 kommentarer:

  1. Jaa det är en härlig affär verkligen!
    Här blir det att bänka sig framför TV:n också.
    Tänk sån tur man har - när helgens cup blev inställd så räddar TV:n en...!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tror jag får ta mig till Lund och besöka denna butik!
    Visst var det i Staffanstorp vi var!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina