15 maj 2012

Dax för övningskörning

Då var det dax!
Första gången bakom ratten för Stora Syster.
Det har varit en lång väntan.
Det tog ett tag innan alla papper från Trafiksäkerhets verket kom men idag var det dax.
Maken var den av oss som blev dagens handledare och under tiden lagade jag middag
och körde Lille Bror till hans träning.
Jag tycker det ska bli roligt att köra med Stora Syster och jag hoppas att vi kommer
att komma överens. Jag har ju hört talas om vílka gräl som kan uppstå inom familjen
under perioden när man övningskör för fullt.
Men dagens betyg blev MVG!!!
Med den känslan kvar i kroppen så snörde jag på mig skorna och
gick en timmes lång runda tillsammans med Maken.
När vi kom hem igen hade barnen dukat fram fika och det värmer mitt mamma hjärta.
Det är dessa stunder och minnen som jag tar med mig framåt i min vardag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina