24 maj 2012

Simsalabim!!!

Idag har jag haft förmånen att arbeta hemma eftersom jag hade en klipptid inbokad.
Det är inte helt lätt att få en klipptid och ibland får jag ta den tid som finns och det blev idag.
Men jag kunde inte ha prickat in en bättre dag.
Solen har strålat från en klarblå himmel och ingen blåst.
Jag bjöd in min mamma att stryka all min tvätt.
Det är lyx att hon kommer och gör det för oss och jag uppskattar det till 100 %.
Stora Syster kom hem tidigt från skolan och vi åt lunch tillsammans och sen
parkerade hon sig i solstolen.
Kvällen har jag tillbringat framför symaskinen och sytt min nya tygtavla.
Det är verkligen jätte lätt att byta tyget.
Jag har två rundstavar, en uppe och en nere.
Sen är det bara och sätta tyget i symaskinen och simsalabim så är det klart!
Jag har lite tyg kvar och det ska bli några kuddar också.
Kvällen är fortfarande ljum och vi har druckit kvällskaffe i trädgården tillsammans med solnedgången.
Vardagslyx i hög grad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina