20 maj 2012

Premiär för solcreme

Igår var det Champions Leauges final mellan Chelsea och Bayern München.
Killarna i familjen hade engelsmännen som vinnare och tjejerna hade tyskarna.
Och de som förlorade fick göra frukost (vilket blev vi tjejer).
Shit, tänkte jag och insåg att det förväntades frukostbuffé.

Solen strålade på morgonen och det gjorde även
Lille Bror när han fick se allt gott som vi tjejer hade dukat fram.
Det blev några koppar kaffe i trädgården och Syster Yster och min mor höll oss sällskap.
Dessutom åkte solcremen fram, för första gången igår.
Jag smetade på flera gånger för jag vill inte se ut som en röd tomat imorgon.
 Jag har shoppat en ny "dörrkrans" till ytterdörren.
Jag föll direkt för den och den kommer att spegla årstiderna.
Man kan fylla den med tex. citroner, äpplen, mossa eller granris.
Det är bara du själv som sätter begränsningarna.
 Hela eftermiddagen har jag fejat och rensat i vår "stora" trädgård.
Den är på hela 375 kvm så det är ett jätte jobb...
Skämt och sidor, det är på sin höjd några helger på våren och sen är det lugnt.
Idag fick murgrönan en rejäl tilltufsing och mina lavendel plantor klipptes ner till 1 dm endast.
Förhoppningsvis så överlever de annars blir det något annat.
 Fina betonghjärtan!
Om ni blir sugna på aubergine och inte vet riktigt vad ni ska göra med den så vill jag slå ett slag för denna gratäng. Supergod med tomatsås, mozzarella och parmesan ost!
Ha en skön arbetsvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina