18 maj 2012

Tippen toppen

Efter några timmars slit så var all stenen på plats.
Från början hade jag tänkt mig natursten men Maken var mer inne på sjösten och så fick det bli.
Det blev inte som jag hade tänkt mig utan det blev mycket bättre!!!
Ibland är det tur att Maken står på sig och inte alltid köper det jag säger.
 Solstolarna är på plats och nu är det bra lite träolja på trädäcket som
ska fixas sedan blir det tippen toppen.
Egentligen vill Maken sälja stolarna.
Det kan jag gå med på men då måste det införskaffas något annat
och vi är inne på en Lounge grupp i svart rotting
med mörkgråa dynor och ett STORT parasoll, lite fleece filtar.
Då blir jag superglad men det blir inte hushållskassan... ;-(
Så vi får ha kvar våra solstolar ett tag till,
tills vi vinner 100 miljoner på Lotto kanske.
Men dagens höjdpunkt var när min kära väninna från Göteborg helt plötsligt stod i trädgården.
Resterande av eftermiddagen gick åt till att prata, prata och åter prata.
Ibland förstår jag inte var orden kommer ifrån.
Det tar liksom aldrig slut.
Vi festade loss på kaffe och mörk choklad i mina nya kaffemuggar från Toscana.
Fin, fina att dricka ut och ännu mer fin, fina att titta på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina