6 maj 2012

Vilodag

Att gå på fest är alltid roligt men det sätter sina spår!
Gårdagens fest blev inte alltför sen och jag hade vett att sluta intaga alkohol i rimlig tid.
Trots detta var det ofantligt slitsamt att gå upp imorse.
Lille Bror skulle spela seriematch och han skulle stå i mål.
Usch, jag gillar inte när han står i mål.
Målvakternas positioner är så utsatta och om de släpper in mål
är det lätt att humöret sjunker under skolsulorna.
Vi var hemma strax efter lunch och jag tog mig en välbehövd "powernap" på 2 timmar...
Och ack så skönt det var att slumra in.
Men det är inte alltid lika skönt att gå upp efter en eftermiddagslur.
Det tar mig ganska lång tid att bli människa och jag förflyttade mig till TV soffan istället
och filmen "The Tourist". Klart sevärd.
Maken och jag har varit ute och gått en runda, vi har avslutat middagen och
söndagsfikat med kladdkake muffins med vispgrädde och jordgubbar.
Trädgården frodas och det börjar bli grönt och fint i rabatterna.
Det är dock en del som har dött under vintern så det behövs fyllas på lite.
Men det springer inte ifrån mig.
Denna helgen behövdes till vila och det är skönt att kunna bara ta det lugnt ibland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina