27 maj 2012

På tur med mor

Mors Dag!
Det är nu alla mammor runt i världens ska få uppskattning av sina barn.
Vi hade bestämt oss för att dela på oss och Maken och Lille Bror
åkte med Farmor & Farfar på utflykt till Skrylle gården.
Jag och Stora Syster åkte med Mormor till Almaregården strax utanför Höllviken i Skåne.
Almaregården är en lite annorlunda växtbutik.
De har otroligt fina plantor men även en stor lada full med roliga saker till trädgården i Vintage still.
Syrenerna blommade i stora klasar i trägdgården och allt doftade ljuvligt gott och somrigt.
Det fanns mycket fint i trädgården och mitt ibland alla växter
stod det en fin pergola, översållad med blommor
De hade Ernst "palllådor" och hans växt etiketter till salu.
En av sorten timjan fick följa med mig hem och
förhoppningsvis blir den snart lika vacker som exemplaret ovan.
Min kära mor och jag ibland alla blomsterbäddar.
Klematis i all sin prakt
Almaregården ligger bara 15 minuters promenad väg från havet.
Vi promenixade i sakta mak och som sällskap hade vi några nyfikna får.
Solen strålar från en klarblå himmel och havet glittrar.
Vi mumsade på kycklingsallad, fetaost och svart oliver på Surfhyddan vilken serverades på bananblads tallrikar
Underbara dotter i sommarklänning!
Trädgårds butiken hos Almaregården var inredd i en gigantisk lada
och där fanns en massa fina saker som kan förgylla ens trädgård
Blomsterbutiken bjöd på vackra blommor och krukor och framför allt en mysig miljö.
Efter en heldag i solen var vi ganska trötta och belåtna.

En del kan tycka att det är lite tramsigt att fira sin mor men det skapar ett tillfälle att göra slag i saken.
Vi hade en underbar dag i Höllviken och njöt av varandras sällskap.
Tack för att ni ville följa med!

3 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder. Det ser ut som ni haft en underbar dag, synd att man var tvungen att sova en sån vacker dag./Kram Systeryster

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag Ni mammor fick! Jag hade en härlig dag med min man (i söndags) och i går firade jag min mamma.Jätte fina bilder, längtar lite söderut i Sverige nu!!

    Må så gott och njut av försommaren!

    Kram Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera
  3. Har aldrig hört talas om denna butik som ligger så nära! Får ta mig dit för ett besök!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina