4 november 2010

Värdefull tid

Idag har Anton och jag varit själv hemma. I dagarna två har jag tagit semester eftersom det är höstlov. Emma jobbar på hos Krille. Idag skulle Anton och jag hitta på något tillsammans. Vi hade diskuterat en tur till Köpenhamn men när vi vaknade i morse så var ingen sugen på det. Regnigt och blåsigt och inget mysigt väder. Vi inledde dagen med att baka super goda scones och kollade runt i tidningen och på internet om det fanns något som vi båda var sugna på.
Vi bestämde oss för en tur till landet och ett slott, Trollenäs Slott och Sakletarbutiken i Västra Strö. Vi hade en mysig dag tillsammans och det är så skönt ibland att bara umgås med ett barn. Jag kan lyssna aktivt och vara närvarande på ett helt annat sätt. Anton är en rolig liten kille som är pigg och glad. Jag är så glad över att du finns hos oss!

2 kommentarer:

  1. Det låter som en skön dag!
    Blev det nåt fynd i den mysiga butiken?
    //Nettan

    SvaraRadera
  2. Det är så mysigt i Västra Ströö - har varit där flera gånger.
    Stackars, stackars Emma - inga ord hjälper väl just nu. jag känner verkligen med henne och er. Hoppas verkligen att hon får fler chanser till andra matcher.
    Kram till er alla!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina